Hondaflickan - mitt (inte så intressanta) liv

Numera 40+, fd trafiklärare med hund- och stickintresse. Bor med man och hundar på landet mellan Ronneby och Karlskrona i Blekinge.

Min bilder
Namn:
Plats: Blekinge, Sweden

söndag 21 juni 2009

Slut på helgen...

Söndag igen och det är en vecka sedan jag fyllde år.
Kan inte fatta att det går så fort.
Längtar tillbaka till Gotland.

Men jag har märkt att håller jag mig inte till rätt mat,
lchf, så går jag upp.
Hade varit duktig och gått ner 4 kg på 4 veckor,
men gått upp nästan alltihop när jag kommit hem (+ midsommar).

Har haft lite dålig karaktär med tårta och jordnötter.

Idag har jag tagit mig i kragen igen.
Till frukost blev det äggsmör och ekologisk korv från Gotland.
Och nu i kväll blev det grillad entrecote med sallad och tzatziki.
Har ätit lite efterrätt också, vispad grädde med lite Baileys i mmmmm.

Har hunnit sticka lite också:
Annas axelvärmare är klar,
börjat på hällösa babysockar från Nina Sagulins bok "Sticka till babyn",
och en påfågelmönstrad sjal från Yllet.
Så man är ju inte sysslolös iallafall.

Nu blir det jobb med både halka och teori denna vecka.
Personalfest ska det bli på fredag och kanske konsert
med Uno Svenningsson på söndag.

Etiketter: , , , , , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida