Hondaflickan - mitt (inte så intressanta) liv

Numera 40+, fd trafiklärare med hund- och stickintresse. Bor med man och hundar på landet mellan Ronneby och Karlskrona i Blekinge.

Min bilder
Namn:
Plats: Blekinge, Sweden

lördag 26 december 2009

Annandag jul

Ösregn har det varit hela dagen och nu på kvällen fryser det.
Jättehalt på vägarna - vi var och handlade pizza så jag vet.

Jag fick finfina julklappar: ett strykjärn, assietter till min servis (Maria Björnbär), glasmuggar från Granit osv.
Den finaste fick jag från sambon nämligen en ny kamera,
en Casio Exilim EX-H10.
Så nu kan man väl inte skylla på kameran om bilderna blir dåliga.

Lite stickat har det blivit. Min senaste Baktus blev klar nu ikväll.
Jag har stickat i Drops Fabel i färgen lavendelmix.



Nu när jag skulle fota den så blev lilla hunden väldigt intresserad och visade att han gillar mattes stickning:








Lyckades sticka en mössa till min pappa också. Han skulle fått den i julklapp men jag orkade inte sticka den färdig, men han får den i morgon.

Jag har nog hittat ett mönster till garnet jag fick av min hemlis.
Ska prova mig fram lite och återkommer.

Etiketter: , , , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida