Hondaflickan - mitt (inte så intressanta) liv

Numera 40+, fd trafiklärare med hund- och stickintresse. Bor med man och hundar på landet mellan Ronneby och Karlskrona i Blekinge.

Min bilder
Namn:
Plats: Blekinge, Sweden

söndag 10 oktober 2010

Besök och äppelkaka

Gillar att baka och laga mat trots att jag bara får kolla och lukta på det för tillfället.
Men fick ett ryck att baka bröd och köpte boken "Enklare bröd" av Martin Johansson.
Bloggen hittar du här.
Så i veckan började jag att sätta en surdeg.
De första två dagarna gick bra men sen blev det nog mest en ledsen deg.
Men jag har bakat med den en gång, men brödet blev inte så högt.
Men sambon sa att det var gott iaf.
Men jag tänkte skam den som ger sig , så det sattes igång en bröddeg igår kväll också.
Jag tog en tsk jäst idag bara för att se och vips så såg det ut som i boken.
Ska byta mjöl till surdegen och testa om det blir bättre.
Men surdeg är ju inte allt,
äppelkaka går ju alltid hem så det blev det också igår plus en kladdkaka..
Äppelkaka Svea Fors. Recept här.
Den blev godkänd.




Vi fick besök av min bror med familj.
Det var första gången Lukas fick äta kaka.
Han blev sååå glad!

MMMM vad gott min faster kan baka !

Gott med grädde till.
Kan man få mera ?




Etiketter: , ,

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Idag har jag skickat ditt paket.
Hälsningar din Hemlis vän

25 oktober 2010 kl. 18:43  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida