Hondaflickan - mitt (inte så intressanta) liv

Numera 40+, fd trafiklärare med hund- och stickintresse. Bor med man och hundar på landet mellan Ronneby och Karlskrona i Blekinge.

Min bilder
Namn:
Plats: Blekinge, Sweden

söndag 3 oktober 2010

Lagat goood mat

Att mat kan lukta så himla gott när man inte äter. Helt sjukt.

Jag förstår inte hur jag klarar det egentligen för jag lagar sån mat som jag själv gillar.

Började i fredags med att göra lasagne och grekiska bifteki.
Idag har jag gjort pizza till sambon, med fläskfilé och färska champinjoner.
Det blev ju lite filé kvar så då kryddade jag på några bitar och stekte
och gjorde en liten gryta på resten så sambon har mat resten av veckan.

Sedan kom sambon på att vi kanske skulle frosta av frysen i källaren och där låg några hela köttbitar.
Jag tinade en bit benfri kotlett och har nu stekt i ugnen med en god (tror jag)

glasering ovanpå.
Den hittade jag hos Kryddburken.



Och jag har hunnit sticka lite och blockat en sjal också idag.

Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida