Hondaflickan - mitt (inte så intressanta) liv

Numera 40+, fd trafiklärare med hund- och stickintresse. Bor med man och hundar på landet mellan Ronneby och Karlskrona i Blekinge.

Min bilder
Namn:
Plats: Blekinge, Sweden

måndag 18 maj 2009

Mår bra och dagarna går

Nu är jag ganska frisk igen.

Har börjat med LCHF och mår riktigt bra efter 4 dagar.
Det känns lite konstigt att äta så mycket fett som man ska.
Vitlökssmör, persiljesmör, fet ost, majonnäs...

Låter himla konstigt men det verkar ju funka, har gått ner lite men den största vinsten verkar vara att jag mår bra. Inget sötsug, riktigt pigg och sover bra.

Stickade en mössa till mitt lilla brorsbarn i Drops Merino Extra Fine och den blev så mjuk och skön.(Bild kommer) Jag har varit och köpt några fler nystan så det blir nog fler mössor och sockar.

Vi var ute hos min lillebror F och hans fru A i lördags. A:s mamma var här från Nederländerna (inte Holland VIKTIGT!). Det är lite jobbigt att prata engelska med någon som knappt klarar det och samtidigt blandar in nederländska och tyska.
Fast det är ju alltid kul att träffas.

Etiketter: , , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida